AVIZ IMPRUDENTILOR

Asa cum s-a mai spus de nenumarate ori, operatiile stiintei nu sunt lipsite de pericole.
Ele pot provoca nebunia celor care nu sunt foarte stapani pe suprema, absoluta si infailibila ratiune.
Ele pot surescita sistemul nervos si provoca teribile si incurabile boli.
Cand imaginatia este socata si infricosata, acestea pot provoca lesinul si chiar moartea prin congestie cerebrala.
Persoanele nervoase si natural exaltate, femeile, tinerii si pe toti cei care nu au exercitiul stapanirii de sine si se lasa coplesiti de un sentiment de teama trebuie sa fie indepartate de la practicarea magiei.
Nimic nu e mai periculos decat sa se faca din magie un fel de petrecere a timpului liber, cum fac anumite persoane care transforma magia in distractia seratelor. Experientele magnetice operate in asemenea circumstante nu pot decat sa oboseasca subiectii, sa rataceasca opiniile si sa deruteze stiinta. Nimeni nu se poate juca nepedepsit cu misterele vietii si ale mortii, iar lucrurile care trebuie luate in serios sa fie tratate serios si abordate cu cea mai mare rezerva.
Nu cedati niciodata ispitei de a convinge prin efecte. Efectele cele mai surprinzatoare nu se vor constitui in dovezi pentru oamenii care nu sunt dinainte convinsi. Ele pot fi atribuite unor indemanari naturale, iar magicianul privit ca un fel de concurect al lui Robert Houdin sau Hamilton. A cere minuni pentru a crede in stiinta inseamna a te arata nedemn de stiinta. Sancta Santis.
Nu va laudati niciodata cu operele pe care le-ati obtinut, chiar daca ati reinviat mortii. Temeti-va de persecutie. Marele Maestru recomanda intotdeauna tacere bolnavilor pe care-i vindeca si, daca tacerea ar fi fost cu grija pazita, initiatorul n-ar fi fost crucificat inainte de a-si fi desavarsit opera.

Ex Deo nascimur, In Christo morimur, Per Spiritum Sanctum reviviscimus.
(Cu Dumnezeu ne naştem, murim în Hristos, prin Duhul Sfânt reinviem.)

sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Opt argumente despre ineficienta incalzitului masinii iarna

Vechile obiceiuri mor greu, iar unul dintre cele mai vechi – inca riguros aplicate de catre majoritatea conducatorilor auto – este ca incalzirea motorului inainte de plecarea de pe loc este obligatorie pentru a evita unele daune nespecificate.
In fapt, mersul la relanti este complet inutil, motiv pentru care multe comunitati din vest si america au adoptat ordonante impotriva acestei practici. Nu luati cuvintele mele de bune, dar iata ce spune Francesco Domenicali: “nu trebuie cu adevarat sa-ti lasi masina sa mearga la relanti pe timpul iernii, indiferent de temperatura; ca urmare a eficientei sistemelor de injectie moderne care au eliminat carburatoarele si ‘delcourile’, singurul motiv pentru care r trebui sa-ti lasi masina in repaus 30 de secunde este de a permite uleiului sa circule la presiune scazuta.” Iata cateva fapte si sfaturi pe care ar trebui sa le avem in atentie:

1. Motorul se incalzeste mai repede in mers decat la relanti. Bob Aldrich subliniaza faptul ca “la relanti nu este o metoda eficienta de a incalzi o masina; se incalzeste mai repede in mers”.

2. Zece secunde sunt suficiente. Environmental Defense Fund, care a produs campania Idling Gets You Nowhere, recomanda oprirea motoarelor daca stationarea dureaza mai mult de 10 secunde.

3. Mersul la relanti dauneaza. Conform celor de la Hinkle Charitable Foundation, mersul la relanti forteaza motorul sa functioneze intr-un mod total ineficient. Amentecul prea bogat de combustibil poate degrada motorul datorita depunerilor excesive de calamina, ceea ce duce la scaderea performantelor, un consum mult peste cifrele normale.

4. Relantiul costa bani. La o medie de cini minute de mers in gol pe zi, dupa un an inseamna 30 de ore de 
relanti.

5. Mersul in gol in spatii inchise poate ucide. O masina care merge la relanti in garaj, chiar si cu usa deschisa, expune soferul la monoxid de carbon si alte gaze nocive.

6. Incalzitoarele suplimentare sunt eficiente. Daca este neaparat nevoie de preincalzire (cazul diesel) un preincalzitor care este proiectat sa incalzeasca blocul motor, uleiul si habitaclul este foarte eficient; se justifica in zonele cu clima foarte rece.

7. National Resources Norway subliniaza ca parasirea masinii in timp ce merge pentru a ridica un obstacol sau pentru a intra intr-un magazin este un alt mod de emisie nejustificata a gazelor reziduale.

8. Mersul la relanti este daunator pentru sanatate. Cine a trecut dimineata la prima ora printr-o autogara stie la ce ma refer.

Isabelle Silverman, care conduce campania anti-relanti EDF, spune ca mersul la relanti reprezinta fumatul 2-nd hand in aer liber.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu