AVIZ IMPRUDENTILOR

Asa cum s-a mai spus de nenumarate ori, operatiile stiintei nu sunt lipsite de pericole.
Ele pot provoca nebunia celor care nu sunt foarte stapani pe suprema, absoluta si infailibila ratiune.
Ele pot surescita sistemul nervos si provoca teribile si incurabile boli.
Cand imaginatia este socata si infricosata, acestea pot provoca lesinul si chiar moartea prin congestie cerebrala.
Persoanele nervoase si natural exaltate, femeile, tinerii si pe toti cei care nu au exercitiul stapanirii de sine si se lasa coplesiti de un sentiment de teama trebuie sa fie indepartate de la practicarea magiei.
Nimic nu e mai periculos decat sa se faca din magie un fel de petrecere a timpului liber, cum fac anumite persoane care transforma magia in distractia seratelor. Experientele magnetice operate in asemenea circumstante nu pot decat sa oboseasca subiectii, sa rataceasca opiniile si sa deruteze stiinta. Nimeni nu se poate juca nepedepsit cu misterele vietii si ale mortii, iar lucrurile care trebuie luate in serios sa fie tratate serios si abordate cu cea mai mare rezerva.
Nu cedati niciodata ispitei de a convinge prin efecte. Efectele cele mai surprinzatoare nu se vor constitui in dovezi pentru oamenii care nu sunt dinainte convinsi. Ele pot fi atribuite unor indemanari naturale, iar magicianul privit ca un fel de concurect al lui Robert Houdin sau Hamilton. A cere minuni pentru a crede in stiinta inseamna a te arata nedemn de stiinta. Sancta Santis.
Nu va laudati niciodata cu operele pe care le-ati obtinut, chiar daca ati reinviat mortii. Temeti-va de persecutie. Marele Maestru recomanda intotdeauna tacere bolnavilor pe care-i vindeca si, daca tacerea ar fi fost cu grija pazita, initiatorul n-ar fi fost crucificat inainte de a-si fi desavarsit opera.

Ex Deo nascimur, In Christo morimur, Per Spiritum Sanctum reviviscimus.
(Cu Dumnezeu ne naştem, murim în Hristos, prin Duhul Sfânt reinviem.)

joi, 10 noiembrie 2011

O lucrare a celebrului Lucas Cranach, renascentistul care "a stat" pe langa Durer.







Iar mai jos o mica explicatie.








1. Adam şi Eva, mâncând din fructul interzis. Atenţie la şarpele înfăşurat în jurul copacului.
2. Moartea şi diavolul, conduc oameni spre iad cu frica de moarte şi condamnarea legii.
3. Tipul ăla esti tu, aruncat în iad din cauza păcatului tău.
4. Aici este venirea lui Hristos intru judecata. Observati floarea (Evanghelia) care iese din gura Lui pentru cei de pe dreapta Sa, în timp ce sabia (legea) iese din gura Lui pentru cei de la stâng.
5. Moise, legiuitorul, care deţine cele Zece Porunci. Poruncile sunt verdictul de vinovatie si condamnare.
6. Iadul, distrugerea disperata a celor care mor departe de sângele lui Isus.
7. Asta esti tu din nou, aratand mult mai fericit de pe partea Evanghelica a gravurii.
8. Ioan Botezătorul predica pentru tine, "Iată Mielul lui Dumnezeu care ridică păcatul lumii" (Ioan 1:29), şi aratand spre Isus, murind pe cruce pentru tine.
9. Iată o imagine a lui Moise din nou, de această dată cu cortul. Există in fata cortului o cruce cu şarpele de aramă la care oamenii privesc şi sunt salvati (vezi Ioan 3:14-15; Numeri 21:7-9). Cred că este vorba de mana cerească împrăştiata pe pamant.
10. Iată îngerul care le predica ciobanilor şi anunţă naşterea Domnului nostru Isus.
11. Pruncului Isus, coborând din cer in pantecul Mariei. Isus is aduce crucea cu El!
12. Maria, binecuvântată de Domnul, insarcinata cu Isus prin Duhul Sfânt.
13. Isus pe cruce, care îndeplineşte mânia lui Dumnezeu pentru toati păcătoşii. Mielul din faţa indică faptul că aceasta este o jertfă, de fapt, sacrificiul ispăşitor. Carpa Domnului este suflata de vânt, si indică faptul că Duhul Sfânt aduce predica lui Hristos pentru noi.
14. Isus, înviat din morţi, predica pace pentru tine, şi calca moartea şi pe diavol sub picioarele Lui (Evrei 2:14; Psalmul 110:1, etc)
15. Suliţa cu care diavolul ne-a condus inspre iad a fost luata si folosite împotriva lui.
16. Duhul Sfânt aduce sângele ispăşitor al lui Isus pentru tine, în predicarea Evangheliei, în Botez şi la Cina Domnului. Aici, în Evanghelie, avem viaţă şi mântuirea.

P.S. Interpretarea nu este a mea, am tradus-o ca atare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu