AVIZ IMPRUDENTILOR

Asa cum s-a mai spus de nenumarate ori, operatiile stiintei nu sunt lipsite de pericole.
Ele pot provoca nebunia celor care nu sunt foarte stapani pe suprema, absoluta si infailibila ratiune.
Ele pot surescita sistemul nervos si provoca teribile si incurabile boli.
Cand imaginatia este socata si infricosata, acestea pot provoca lesinul si chiar moartea prin congestie cerebrala.
Persoanele nervoase si natural exaltate, femeile, tinerii si pe toti cei care nu au exercitiul stapanirii de sine si se lasa coplesiti de un sentiment de teama trebuie sa fie indepartate de la practicarea magiei.
Nimic nu e mai periculos decat sa se faca din magie un fel de petrecere a timpului liber, cum fac anumite persoane care transforma magia in distractia seratelor. Experientele magnetice operate in asemenea circumstante nu pot decat sa oboseasca subiectii, sa rataceasca opiniile si sa deruteze stiinta. Nimeni nu se poate juca nepedepsit cu misterele vietii si ale mortii, iar lucrurile care trebuie luate in serios sa fie tratate serios si abordate cu cea mai mare rezerva.
Nu cedati niciodata ispitei de a convinge prin efecte. Efectele cele mai surprinzatoare nu se vor constitui in dovezi pentru oamenii care nu sunt dinainte convinsi. Ele pot fi atribuite unor indemanari naturale, iar magicianul privit ca un fel de concurect al lui Robert Houdin sau Hamilton. A cere minuni pentru a crede in stiinta inseamna a te arata nedemn de stiinta. Sancta Santis.
Nu va laudati niciodata cu operele pe care le-ati obtinut, chiar daca ati reinviat mortii. Temeti-va de persecutie. Marele Maestru recomanda intotdeauna tacere bolnavilor pe care-i vindeca si, daca tacerea ar fi fost cu grija pazita, initiatorul n-ar fi fost crucificat inainte de a-si fi desavarsit opera.

Ex Deo nascimur, In Christo morimur, Per Spiritum Sanctum reviviscimus.
(Cu Dumnezeu ne naştem, murim în Hristos, prin Duhul Sfânt reinviem.)

marți, 28 septembrie 2010

Cele 10 companii care vor da semnalul iesirii din recesiune.

Cele 10 companii care vor da semnalul iesirii din recesiune.

Recesiunea, dupa masuratorile standard este terminata. Biroul national de cercetare economica a pietelor a spus ca bucla s-a inchis in iunie 2009. Dar, cele mai multe sondaje individuale si conducerile unor companii sustin contrariul, iar in unele zone ale MainStreet recesiunea este inca aprofundata.
24/7 WallStreet a aruncat o privire catre cele mai mari 10 firme al caror succes si relansare in forta va dovedi ca recesiunea s-a incheiat pentru cea mai mare parte a pietelor, a intreprinderilor mici si a consumatorilor deopotriva.  Nici una dintre ele nu este in crestere rapida. Cele mai multe sunt deja mature pe piata de desfacere ceea ce le face un bun turnesol pentru testele care arata o imbunatatire a cresterii economice, deoarece companiile care se extind rapid, cum ar fi Apple pot da semnale false.
Multe din companiile listate nu sunt lideri de piata in momentul actual. Iata deci cele zece, ale caror rezultate vor semnala terminarea reala a recesiunii, deoarece acestea nu sunt la varful succesului lor si nici in masura sa ia cota de piata si de vanzari de la concurenta.
1. Microsoft. Cea mai mare companie de software din lume a stagnat ani buni in a dezvoltarea  sistemului sau de operare de baza (windows) si a aplicatiilor business. Lansarea Windows7 a ajutat mult la accelerarea incasarilor companiei care ajunsese din acest punct de vedere aproape de punctul stad-by. Produsul a intrat aproape imediat pe linia de distributie larga. Microsoft detine mai multe brand-uri, care nu-si vor reveni din cadere pana cand economia nu se redreseaza. Aici sunt incluse X-Box si Zune (produse hardware) si MSN, portalul on-line care se bazeaza pe publicitatea pe internet si Microsoft server care va avea nevoie de un rebound larg pentru a ajuta la imbunatatirea vanzarilor.
2. Las Vegas Sands. Industria jocurilor de noroc a fost grav avariata de recesiune, iar Las Vegas este putin mai mult decat un oras fantoma. Cateva companii mari cum ar fi Wynn au avut un oarecare succes atingand pietele in crestere rapida din Asia, prin amplasarea unor operatiuni in Macau. Cheltuielile de consum discretionare sunt esentiale pentru succesul in afacerile cu jocuri de noroc, iar consumatorii au foarte putin timp acum. Asta se va schimba in cele din urma, pe masura ce economia se redreseaza.
3. Chrysler. A treia companie producatoare de masini din SUA are cea mai proasta balanta contabila, cel mai mic buget pentru revanzare si distributie si cea mai veche linie de productie a modelelor auto. Aceasta se confrunta cu o competitie dura din partea producatorilor auto din Asia: Toyota, Honda, Nissan, Subaru, Mitsubishi si cel mai recent Hyundai. Chrysler pierde in continuare bani in timp ce rivalii sai mai mari din SUA si Europa au devenit din nou profitabili. Chrisler detine acum doar 8% din piata auto. Cand va avea o revenire brusca a vanzarilor de vehicule acest segment va beneficia de o inviere a industriei auto.
4. Siemens. Unul din marii producatori de echipamente industriale, automatizari, tehnologii pentru cladiri si cai ferate, echipamente medicale de varf. In domeniul energetic ofera servicii pentru industria de petrol si gaze si solutii pentru generarea, transmisia si distributia energiei electrice.
5. CBS. Reteaua de televiziune a fost atinsa atat de scaderea cheltuielilor de publicitate care au picat din cauza recesiunii dar si de noile metode de livrare a divertismentului -in special internet. Tranzactionarea la bursa a actiunilor in 2007 a fost de 37$ iar acum este sub 16$.
6. Target. Are distincia de a fi retailerul nr.2 din spatele Walmart care are venituri anuale de trei ori runner-up. Target opereaza in cel mai competitiv departament store/big box retail industry (adicatelea cu amanuntul) care include Sears, K-Mart, Nordstrom, Macy’s si multe alte operatiuni de nisa. Cheia succesului in acest sector o reprezinta vanzarea de vacanta, una din cele mai bune valori de referinta in ceea ce priveste increderea consumatorilor. Target are nevoie sa puncteze puternic din octombrie pana in decembrie anul acesta, sau anul viitor, sa dovedeasca ca cumparatorii s-au intors in mall-uri, centre comerciale si pe strazile oraselor.
7. Walt Disney. Disney are trei întreprinderi care sunt barometre excelente de activitate economic?: parcuri tematice, programele TV, ?i produc?ia de film. Veniturile Disney au scazut dramatic in ultimii trei ani, dar managementul costurilor a ajutat-o s? p?streze marjele relativ bune. Vizite la sali de cinema si parcuri tematice implica sute de milioane de tranzactii efectuate de consumatori pe an. In cazul în care activitatea se ridic? în mod semnificativ, inseamna ca economia se transorma in bine.
8. General Electric. Ca cel mai mare conglomerat din lume, perspectivele GE sunt un indicator aproape perfect. The company has a large presence in  financial services, medical products, the manufacture of jet engines, energy generation, and appliances.  Compania are o prezen?? mare în domeniul serviciilor financiare, produse medicale, fabricarea de motoare cu reac?ie, generarea de energie ?i aplicatiile acesteia. GE's shares trade at half of what they did three years ago.  Actiunile GE sunt acum la jum?tate fata de acum trei ani. Pia?a nu va ajuta la cresterea actiunilor cu excep?ia cazului în care vede o recuperare într-un num?r de întreprinderi din portofoliul GE.
9. Procter&Gamble. P & G are un num?r f?r? precedent de branduri importante de produse de consum. Include Gillette, Ivory, Safe Guard, Old Spice, Head & Shoulders, Pampers si Tide. P & G vinde aproape 80 miliarde dolari din aceste branduri la nivel mondial. Cheltuielile consumatorilor pe produsele de îngrijire la domiciliu, de îngrijire a s?n?t??ii, produse de infrumusetare sunt modeste. Acestea vor trebui sa-si revina pentru ca P & G sa aiba vânz?ri mai mari ?i o revenire a pretului actiunilor sale de acum trei ani în urm?.
10. Bank of America. Firma financiara ideala pentru industria serviciilor de gen. Una dintre cele mai mari retele de banci care se adreseaza direct consumatorilor. Detine managementul averii si firma de brokeraj Merrill Lynch. BofA este una din cele mai mari companii ipotecare. Are o divizie care se adreseaza intreprinderilor, de la cele cu vanzari modeste la unele dintre cele mai mari corporatii din lume. Are nevoie de o revigorare economica majora pentru a inregistra din nou succesul asa cum a fost inainte de intrarea  in recesiune, inainte de falimentul Lehman Brothers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu